Nines kwam naar ons toe met een visie voor een digitaal huishoud management platform. Na een remote design sprint leerden we de hele use-case kennen. Daarbij was het vooral belangrijk dat we de doelgroep en de verschillende gebruikers van het systeem in kaart hadden gebracht. We maakten een prototype waarmee het platform langzaam tot leven kwam.
In nauwe samenwerking met het development team van Nines bouwden we in sprints het platform stap voor stap. Wij waren verantwoordelijk voor het UX design en delen van de front-end. Door het tijdverschil met het team van Nines dat vanuit New York werkt kon het UX-team perfect vooruit werken en snel schakelen.
"23G has the advantages of working with a forward-thinking European team while having an increasing foothold in the US market. Their capabilities, responsiveness, and overall support have helped us pull off a successful launch."
- Jacco de Bruijn, CEO of Nines
Het Nines platform is in de eerste fase opgezet als minimum viable product. Door dit in te zetten bij de doelgroep konden er snel learnings worden opgehaald en deze weer vertaald in nieuwe features en verbeteringen in volgende sprints.
Het platform zorgt ervoor dat een huishouden perfect kan worden gemanaged. Ieder huishouden heeft zijn eigen leefregels, contacten, objecten, taken, personeel, leveranciers en tradities. Deze zijn op een simpele manier vast te leggen en inzichtelijk te maken voor de verschillende gebruikers.
Omdat er veel informatie in het systeem wordt opgeslagen en dit voor de household-manager snel een chaos kan worden is het ontwerp gericht op rust en elegantie. Dit is terug te zien in de verschillende templates. Daarnaast is er rekening gehouden met veel flexibiliteit voor het inrichten, zo is er plek voor alle verschillende huishoudens.
In de afgelopen tijd is Nines bezig geweest met het onboarden van nieuwe gebruikers. Door de inzichten van deze gebruikers zijn er weer nieuwe kansen voor doorontwikkeling van het platform om het een nog groter succes te maken.