Een vaak onderschat aspect van het ontwerpproces is UX research ofwel gebruikersonderzoek. Er is namelijk niets vervelender dan een product dat niet aansluit op de wensen en behoeften van je eindgebruikers. Gebruikersonderzoek draait om het gedetailleerd begrijpen van je gebruikers: hun gedrag, behoeften en uitdagingen. Met behulp van verschillende onderzoeksmethodes zoals customer journeys, A/B testing, usability tests, focusgroepen, interviews, observaties en enquêtes verzamelen we waardevolle inzichten. Deze inzichten geven ons de context en het perspectief om weloverwogen ontwerpkeuzes te maken, resulterend in producten die écht voor de eindgebruiker werken.
Wij vinden het belangrijk om in elke fase van het ontwerpproces onderzoek te doen, van vroege interviews en veldstudies tot het testen van prototypen en het monitoren na de lancering van het eindproduct. Onze UX researcher fungeert daarbij als schakel tussen jouw eindgebruiker en onze productteams.
Tijdens de creatie van een nieuwe applicatie werken we aan de hand van Design Sprints. Hier testen en valideren we altijd de uitkomsten met de eindgebruikers van jouw product. Zo heb je al binnen een week een getoetst ontwerp dat klikt met je doelgroep.
Natuurlijk gaat UX research verder dan alleen het ontwerp van nieuwe applicaties. Het is eveneens de sleutel tot het verbeteren van bestaande producten. Wanneer je een specifieke hulp- of onderzoeksvraag hebt, staan we voor je klaar.
Creëer aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke digitale producten met ons UI/UX Design. Ons team combineert functionaliteit en design!
Met strategiesessies verkennen we je online ambities. Van diepe analyses tot heldere roadmaps, voor optimale digitale aanwezigheid.
Met een Design Sprint helpen we onze klanten in korte tijd met het ontwerpen, prototypen en testen van ideeën. Iets voor jouw bedrijf?