Het beursgenoteerde Fagron wil samen met pharmaceuten, apothekers, ziekenhuizen en de industrie de toekomst van gepersonaliseerde medicijnen verbeteren. Bij zo'n missie hoort uiteraard een goede digitale strategie. In nauwe samenwerking met het marketing en design team van Fagron bouwden wij de global websites.
In verschillende sprints hebben we de global, investors en webshop van Fagron.com opnieuw ontworpen en ontwikkeld. De websites zijn volledig beheerbaar via WordPress. Hiermee kan het contentteam de website eenvoudig beheren. Voor de content hebben we nauw samengewerkt met Up Agency. Zij zorgen ervoor dat alle teksten SEO-proof zijn en de websites goed gevonden worden door de zoekmachine.
Omdat de websites wereldwijd snel en efficiƫnt bereikbaar moeten zijn draaien ze in de cloud van AWS. Door gebruik van verschillende regio's zijn de websites zo altijd en overal snel te bereiken.
De case studies op de site vertellen het verhaal van de patiƫnt en dus eindgebruiker van het product. Voor apothekers is er een eigen omgeving om alle informatie over de producten en bereidingsrecepten te vinden. Daarnaast kunnen zij bestellingen eenvoudig via de webshop doen.
De nauwe samenwerking met Fagron heeft er voor gezorgd dat we met elkaar blijven samenwerken. Zo hebben een aantal teamleden van Fagron zelfs de sleutel van ons kantoor!