Reclamebureau FCB Amsterdam kwam naar ons toe met de vraag of wij een virtuele wandelroute konden ontwikkelen langs alle bijzondere plekken in Amsterdam waar Rembrandt vroeger ook langs wandelde. Maar van nu en gericht op de jonge Amsterdammer. Hoe maak je zo’n virtuele wandelroute als Rotterdams bureau nu tot een succes?
FCB Amsterdam heeft voortouw genomen in het concept en het uitwerken van de route. Wij als 23G hebben verschillende technieken bij elkaar gecombineerd om de virtuele wandelroute tot leven te wekken... letterlijk!
Zo zijn de hoog kwalitatieve etsen die we tot onze beschikking hadden van Rembrandt en zijn familie geanimeerd. Door de voice-overs te synchroniseren met de animaties lijkt het net of de etsen tegen je praten. Tijdens het lopen van de route kun je eenvoudig zien waar je op dat moment bent met de route en of je in de buurt staat van een bijzondere plek. Rembrandt of een van zijn familieleden begint een spannend verhaal te vertellen over deze plek. Zo leer je iets over de stad en Rembrandt en haal je ook nog je dagelijkse stappen!
De campagne heeft tevens een week lang gedraaid als Digital Out of Home campagne door heel Amsterdam. Met de QR-code konden mensen zo eenvoudig de virtuele wandelroute starten.
Waar een Rotterdamse digital agency in Amsterdam groot in kan zijn... ;)