Sonnema 1860

Alle flessen slijten in de voorverkoop.

#kangewoon
Alle flessen slijten in de voorverkoop.

In 2020 vierde Sonnema Berenburg haar 160-jarig bestaan. 160 jaar rijke historie, 160 jaar eigenzinnigheid. Daarom introduceerde het Friese familiebedrijf een speciale variant: Sonnema 1860. Maar hoe zorg je dat heel Nederland bekend raakt met dit eigenzinnige drankje?

In aanloop naar de officiële lancering konden geïnteresseerden zich inschrijven op de website. Vervolgens werden zij op de hoogte gebracht wanneer de unieke flessen te koop zouden zijn.

Sonnema 1860 image 1

Met een campagne op Facebook en Instagram werd er traffic naar de website gegenereerd. De inschrijvingen liepen snel binnen. Voor het realiseren van de shop maakten we gebruik van WooCommerce.

Na de lancering kon je een bestelling plaatsen en deze afhalen bij een deelnemende slijterij in de buurt. Binnen de kortste keren waren de eerste 5.000 flessen uitverkocht. Een manjefyke prestatie!

Technische hoogstandjes

01

WordPress WooCommerce webshop.

02

Pre-sale binnen 2 dagen uitverkocht.

03

Facebook / Instagram campagne gericht op regio Friesland/Groningen.

Sonnema 1860 achtergrond afbeelding
Sonnema 1860 image 2
Sonnema 1860 image 3 Sonnema 1860 image 4
Sonnema 1860 image 5 Sonnema 1860 image 6

Ook een goed converterende webshop?

Afbeelding van Tobias

Tobias kan je er alles over vertellen.